سخن نخست

با توجه به بحرانهای فزاینده آب در کشور ما و نیاز در تغییر اساسی در سیاستهای بخش آب و همچنین نحوه مدیریت منابع آب، استفاده از افکار جوان و خلاق می تواند به پیشرفت علوم و فعالیتهای مهندسی در بخش آب و حل مشکلات موجود کمک نماید
کاربران حرفه ای که مایل به اشتراک گذاری اطلاعات خود در زمینه تخصصی مهندسی آب هستند، ایمیل بزنند
فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

طراحی و ساخت فلوم آزمایشگاهی شبیه سازی جریان در رودخانه ها و كانال های انتقال آب در مركز تحقیقات

فلوم آزمایشگاهی شبیه سازی جریان در رودخانه ها و کانالهای انتقال آب در محل آزمایشگاه هیدرولیک و مهندسی رودخانه بخش تحقیقات آبخیزداری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی طراحی و ساخته شد و بهره برداری آزمایشی آن با موفقیت به انجام رسید.
آقای مهندس رجایی مجری طرح بیان کرد: این فلوم دارای 11 متر طول و 50 سانتی متر عرض با بدنه شیشه ای و بر روی شاسی فلزی ساخته شده که دارای قابلیت ایجاد جریان با دبی 70 لیتر بر ثانیه است. وی همچنین ایجاد جریان فوق بحرانی با کمک دریچه کشویی قائم، شیب پذیری کانال تا 2.5 درصد، وجود یک سرچ تانک در ابتدای مسیر برای ایجاد یک هد ثابت در ورودی کانال، یک دریچه لولایی در انتها جهت تنظیم عمق جریان و امکان اندازگیری دبی کانال به کمک یک سرریز مثلثی قائم الزاویه در پائین دست کانال را از دیگر خصوصیات این طرح عنوان نمود.

 طراحی و ساخت فلوم آزمایشگاهی شبیه سازی جریان در رودخانه ها و كانال های انتقال آب در مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی

لینک خبر اصلی:

http://kanrrc.areo.ir/DesktopModules/News/NewsView.aspx?TabID=18325&Site=kanrrc.areo&Lang=fa-IR&ItemID=42310&mid=31848&wVersion=Staging

مقاله ارزشمند جناب آقای مهندس البرزی پور در مورد "فنولوژی باریجه"

با توجه به ارایه مقاله ارزشمند جناب آقای مهندس حسین البرزی پور در مورد "فنولوژی باریجه" در این قسمت این مقاله جهت مطالعه ارایه شده است.

باریجه گیاهی است از گروه گیاهان چندساله مونوکارپیک، بدین ترتیب که در چند سال اول سیکل زندگی خود فقط با برگهای قاعده ای (رزتی) ظاهر می شود. پس از سپری شدن دوره رشد رویشی در هر سال در اواخر خرداد ماه برگها به زردی گرائیده و خشک می شوند. سپس دوره خواب فیزیولوژیک گیاه به مدت 9 ماه از تیرماه شروع شده و لغایت اسفندماه ادامه می یابد. در این مرحله از ناحیه مرکزی طوقه  مریستم رویشی که در دوره رویشی سال قبل تشکیل شده است، شروع به فعالیت می کند. گیاه در سال آخر دوره رویشی خود ساقه گل دهنده می دهد و سپس با تولید بذر، چرخه زندگی خود را به پایان می رساند و در نهایت ریشه آن پوسیده و از بین می رود. 

 

برگزاری دوره آموزشی اکسل پیشرفته (آموزش ماکرو نویسی)

دوره آموزشی اکسل پیشرفته (آموزش ماکرو نویسی در اکسل) در تاریخ 93/09/17 و 93/09/18 در مهمانسرای شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی برگزار می گردد. نامه مربوطه در ذیل ارایه شده است.

فلاح تفتی

کتابخانه الکترونیک شرکت باران نمود پارس

در تصاویر زیر نماهایی از کتابخانه الکترونیک شرکت نشان داده شده است.

 

برگزاری کارگاه اموزشی آبهای سطحی با نرم افزار ASSA  در تاریخ 11 تا 14 مرداد 1393

کارگاه آموزشی طراحی سیستم جمع آوری آبهای سطحی با نرم افزار Autodesk Storm در تاریخ 11 تا 14 مرداد 1393 در شهر مشهد برگزار می گردد. علاقه مندان به شرکت در این دوره تخصصصی می توانند با شماره مدیر وبلاگ که در پروفایل مدیر وبلاگ موجود است، تماس بگیرند. یا به آدرس ebrahim_ft@yahoo.com ایمیل بزنند.

 

جدول فیشر جهت بررسی میزان معنی داری رابطه همبستگی خطی

جهت بررسی میزان معنی داری رابطه همبستگی خطی از جدول فیشر استفاده می شود. لذا می توان با تعیین تعداد  دادههای استفاده شده در رابطه هبستگی (n-2) و ضریب R ، به جدول فیشر مراجعه نموده و سطح معنی داری را استخراج نمود. این جدول برای کارشناسانی که نیاز به بررسی سطح معنی داری رابطه رگرسیونی تهیه شده با برنامه Excel دارند، بسیار مفید است.

 

جدول فیشر

 

به عنوان مثال در شکل زیر R2=0.4974 و تعداد داده استفاده شده 18 داده است. لذا R=0.705 و n-2=16 می باشد. طبق جدول فیشر این رابطه در سطح 99.9 درصد معنی دار است.

Regression

دوباره برمی گردم

با سلام

با توجه به راه اندازی شرکت مهندسان مشاور باران نمود پارس، مدتها گرفتار بودم ولیکن این نوید را به دوستان می دهم که به زودی با مطالب جدید وبلاگ به روز خواهد شد. با تشکر از حمایتهای شما. منتظر باشید خبرهای جدیدی دارم.

 

comingsoon

 

پاورپوینت کارگاه آموزشی HEC HMS

با سلام
پاورپوینت کارگاه آموزشی HEC HMS برای دانشجویان کارشناسی ارشد گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد برای دانلود آماده گردید.
 
پاورپوینت کارگاه آموزشی HEC HMS

تولید نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس ACCESS

سلام

نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس (ACCESS) توسط آقای مهندس مهدی عرفانی توسعه داده شد. این نرم افزار برای اولین بار و منحصراً در این وبلاگ معرفی شد. اطلاعات تکمیلی و شرایط فروش این برنامه در آینده نزدیک به طور مفصل تشریح خواهد شد.

تولید نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس

 

تولید نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس

 

تولید نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس

 

تولید نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس

 

 

 

تولید نرم افزار قدرتمند متره در محیط بانک اطلاعات اکسس